woensdag 18 mei 2011

Handige bespaartips!

















Echte make-up addicts kunnen hun zakgeld moeilijk aan de kant leggen, wat wil je ook met al die al die sweets in de buurt? Maar later heb je spijt omdat je dat ene dure ding wil kopen. Ik heb dit ook vaak, maar ik heb wat manieren  gevonden. Leg je koopverslaafde houding aan de kant, en start a new you met deze bespaartips!



Ik zelf wil heel graag sparen voor een Blackberry. Maar dat vind ik moeilijk, want elke euro die ik vind gebruik ik voor Make-up. Verder moet je dan een abonnement aannemen, en elke maand een bedrag betalen wil je kunnen Pingen of Internetten. Ik krijg elke maand zakgeld, en misschien net genoeg om elke maand mijn abonnement te kunnen betalen, maar dan kan ik helemaal niks meer voor mezelf kopen. Geen make-up product, kammetje of overbodige douchegel. En laten we zeggen dat ik dat toch echt nodig heb soms. Maargoed, hoe ga ik dit doen? Any tips?

Laat ik even doorgaan met waar dit artikel om draait ; besparen. Het is best moeilijk helemaal niks meer te mogen kopen. En dat gaan we dus ook niet doen! Laten we zeggen, je krijgt elke maand 15 euro. Je wilt sparen, maar ook iets voor jezelf kopen. Leg dan bijvoorbeeld 5 euro aan de kant om er iets van te kopen wat je zelf leuk vind. En de rest van het geld, doe je in een pot, die je spaarpot word. Daar komt dus al het geld in dat je gebruikt om te sparen. Die 5 euro doe je in je portemonnee zodat je toch nog geld hebt om een sieraad of iets anders te kopen. Simpel hé! Zo leer je ook nog eens goed met geld om gaan.

Vraag voor je verjaardag of sinterklaas en kerst geld, zodat je dat in je spaarpot kan doen. Vaak krijg je dan nog best veel bij elkaar geraapt, denk aan (oom, tante, opa & oma, mama & papa). Gebruik hiervan alleen wel alles voor het sparen. Als je je zakgeld krijgt, kun je weer iets leuks kopen. Als het ding is waar je voor spaart niet zo duur is, kun je het misschien wel als verjaardags cadeau vragen, dat je zelf misschien iets bijbetaald.

ALS je make-up of beauty producten gaat kopen, kun je dat ook goedkoop doen! Koop geen blushes of mascara's als je nog zat hebt liggen om te gebruiken. Je stash uitbreiden kan altijd nog als je het grote ding waar je voor spaart uiteindelijk heb gekocht. Heb je nou toch iets nodig, dan is de markt een super oplossing. Ik koop mijn foundations de laatste tijd vaker op de markt, omdat het daar heel vaak voor de helft van de prijs is. En dat is heel handig als je aan het sparen bent. Het enige nadeel is dat je niet kan testen, maar dan moet je je huidskleur nummer van te voren gewoon even goed uit je hoofd weten.

Je kunt altijd dingen lenen van vriendinnen. Als je een keer bij haar thuis bent, vraag dan of je wat tijdschriften of sieraden van haar mag lenen, in ruil daarvoor mag zij wat dingen van jou lenen! Leen geen make-up van elkaar, dat is onhygiënisch en kan puistjes veroorzaken. Dit is een goeie oplossing waar jullie allebei plezier van hebben!

Ik hoop dat jullie iets aan deze spaartips hebben. Zelf ga ik het ook proberen vol te houden. En vergeet niet, als je dat dure ding echt graag wilt, dan moet je er gewoon voor gaan!

1 opmerking:

Vervelende of Spam berichten worden verwijderd, ook word je geblokt. Om een reactie te plaatsen : Klik op reageer als : Klik op naam/URL en schrijf je naam in het vak onder de titel Naam: . Klik op doorgaan en je kan een reactie plaatsen!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...