maandag 6 juni 2011

Ruzie ; Hoe los je het op?














Ruzie, iedereen heeft er wel eens mee te maken. Het is niet fijn als je ruzie hebt met je beste vriendin, maar je leert er wel van. Het is dus eigenlijk niet zo erg, omdat jullie band hier juist beter door kan worden. Maar als de ruzie echt te lang duurt en je elkaar bijna niet meer spreekt moet er toch echt wat gebeuren, lees verder voor de tips!



Uitpraten
Je kunt er wel op los gaan schelden, maar dat heeft natuurlijk niet echt veel zin.Ga ergens rustig zitten en beloof elkaar uit te laten praten en elkaar niet te onderbreken. Zo doet ieder zijn verhaal. Nu begrijp je je vriendin misschien wel beter, en weet je ook waarom ze zo deed.


Zeg sorry!
Jullie denken waarschijnlijk allebei dat je zelf niks hebt gedaan, en dat het aan de ander ligt. Maar dat is natuurlijk niet zo, waar ruzie is hebben altijd twee de schuld. Als zij geen actie onderneemt, zeg dan zelf sorry, vertel haar waarom je zo deed en zeg dat het je spijt. Dan gaat ze vanzelf sorry terug zeggen




















Is het echt zo erg?
Meestal gaan ruzies nergens over, je was te laat voor haar feestje, vergeet het geleende shirt steeds terug te brengen enz. Dus denk goed na ; is het het eigenlijk wel waard, is dit wel zo erg om er ruzie over te krijgen. Als je dat weet ben je al ver!

Tel tot tien
Ben je heel erg boos en voel je een scheldpartij opkomen ; doe je ogen dicht, haal rustig adem en tel tot tien. Je voelt je daarna minder boos, en kan jezelf beter onder controle houden zodat je geen dingen zegt waar je later spijt van hebt. Want dat moet niet gebeuren!

Ik hoop dat jullie hier iets aan hebben, en remember ; bij echte vriendschap duurt een kleine ruzie nooit lang!

6 opmerkingen:

  1. waarom plaats je geen artikels of filmpjes meer?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hee ik heb een vraagje, ik heb ruzie met mijn vriend maar hij zegt allemaal dingen over mijn beste vriend aan wie hij een hekel heeft.
    en ik weet echt niet meer wat ik moet doen! ik houd zo veel van hem.
    xxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. heee
    ik heb ruzie met me beste vriendin omdat ik op haar benuit geflipt.
    omdat zij het nooit voor mij opneeemt en ik wel voor haaar en in die ruzie zij ze dat er iets ergs is gebeurt en dat ik aar met rust moest laten maar dat kan ik niet dus ik heb sorry gezecht en dat het me heel erg spijt maar ze geeft geen antwoord. maar ik wil haar niet kwijt dus advies zou handig zijn thanks xx

    beantwoord

    BeantwoordenVerwijderen
  4. I l
    ove my friends maar we maken zoveeeeeeeeel ruzie!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ik heb ruzie met mijn beste vriendin ik wil het goed maken maar ik heb al duizend keer sorry gezegt maar ze luisterd niet wat moet ik doen

    BeantwoordenVerwijderen

Vervelende of Spam berichten worden verwijderd, ook word je geblokt. Om een reactie te plaatsen : Klik op reageer als : Klik op naam/URL en schrijf je naam in het vak onder de titel Naam: . Klik op doorgaan en je kan een reactie plaatsen!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...